Bicara Permata

Berjalanlah dengan penuh harapan walau hidup ini tak selalu bahagia. Sedekahkanlah satu senyuman walau dihatimu tak lagi mampu bertahan. Belajarlah memaafkan walau dirimu terluka. Berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran. Hiduplah dalam iman walau hari dipenuhi dugaan dan berpeganglah kepada Allah walau Dia tak kelihatan..Bukti kasihNya, kita wujud di dunia pinjaman, Ada sebab bila berlaku sesuatu perkara dan yakinlah Allah menguji setiap hambaNya yang mengakui keimanan kepadaNya. .Jangan terlalu banyak berkhayal untuk jadi yang terbaik kerana hidup tak semudah itu, perihal kehidupan sebagai cermin dalam menilai pengabdian yang hakiki lagi abadi..Moga lelahmu dihargai Ilahi walau dicemuh insani..

-Kata-kata pujangga-
bloguez.com

Rabu, Oktober 28, 2009

Langkah Pertama Sedang Bermula....


Assalamualaikum.....

Ketika blog pertama ini ditulis, saye baru je tidurkan anak2 dan dodoikan suami...
Malam2 baru dapat study pasal dunia internet ni.. walaupun kerja sebagai doktor dah tentu masyuk duit tiap2 bulan, tapi tulaa..sebagai insan yg lemah dan dhaif ni, kadang2 terpk gak..

didalam kesibukan merawat insan lain di hospital, anak2 dan suami kat rumah tak terlayan...
balik keje memang penat gile..blum lagi bile kene oncall 36 jam..dari 6pagi hari ni sampai 8 mlm esok harinye, baru boleh balik tgk anak..kesian anak2 aku..kesian suami aku...

everynite, mase tidokan anak2, aku selalu terpk, adekah aku bole jadi ibu yg baik? adekah anak2 aku dapat aku didik jadi org yg berakhlak mulia?

lepas tidokan anak, usap2 kepala suami plak...bermonolog lagi dlm hati...adekah aku bole jd isteri yg solehah?jage batas pergaulan bile bekerja kat luar sane...yela..kekadg tu, MA ngorat, patient ngorat..nampak doktor baru je,sume ingat blum kawin,fresh grads...fuuuu..cobaan..kate bujang lapuk..terpk lagi..larat tak aku melayan kehendak suami kalo balik keje asyik penat memanjang..
keje plak 7 hari seminggu..dan yg paling buruk sekali, kekadang tu timbul plak pikiran negatif..takut laki carik lain..woiii..nauzubillah..simpang malaikat 44..

tapi tulaa namenye pengorbanan...walaupun aku tak pandai bermain senjate,..tak pandai menunggang kuda untuk syahid di medan perjuangan..tak ade ilmu seni mempertahankan diri..
aku Redha dgn segala yg Dia beri..

Dan dengan Redha itu, aku cube utk berdiri dgn kekuatan yg ade..menambahkan ilmu didada.. menambahkan iman di dalam hati..utk meneruskan perjuangan hidup sebagai SRIKANDI MUSLIMAH ALAF INI..

Cita2ku..bukan saje utk jadi jutawan dunia,tapi juge jutawan akhirat...memegang kukuh gelaran Ketua Bidadari Syurga..untuk seorang lelaki bernama suami...

## Alhamdulillah, berkat keizinan suami tercinta, dapat gak aku menghadiri workshop Irfan Khairi pade 24/10/09 yg lepas..Kini bermulalaa langkah pertamaku utk memahirkan diri dlm bidang peng"INTERNET"an ni...hehehe...##

BERKORBAN APA SAJA...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails